Waarom promotionele producten en geschenken?

Relatiegeschenken kunnen van grote waarde zijn voor iedere organisatie. Een “simpel” relatiegeschenk als een pen wordt doorgaans door een paar mensen per dag gebruikt en langer dan een jaar bewaart. Een jaar lang dus reclame voor relatief weinig geld! 

 

Het grootste voordeel van geschenken naast naamsbekendheid is het verbeteren van klantrelaties en het bedanken voor de samenwerking. Een klein geschenk kan al een grote werking hebben. Voor de meerderheid van de mensen is het een leuke ervaring om een geschenk te krijgen. Ongeacht het geschenk is hier dus al een voordeel te halen. Een persoonlijk relatiegeschenk zorgt zelfs voor herkenning en herinnering bij de klant en creëert zeker een top-of-mind positie!

 

Het blijkt overigens uit eerder onderzoek dat meer dan de helft van de ontvangers van relatiegeschenken het desbetreffende bedrijf sneller herinnert dan wanneer er geen relatiegeschenk wordt ontvangen. Kortom: het nut van relatiegeschenken is groot!

 

Huidige Trends

Naast de (helaas) noodzakelijke handgels, mondmaskers en andere care items worden momenteel producten gericht op sustainability,  technologie, “het thuiskantoor” & healty lifestyle erg gewaardeerd! Daarnaast blijven producten als pennen, paraplu’s, mokken, snoepgoed, powerbanks en textiel altijd hardlopers.

Laatst bekeken